Mirar el futur
Un bri desperança. Ens cal mirar més cap a un futur millor. El camí de la vida ens lescrivim nosaltres. Fer, o deixar de fer coses, ens pot conduir cap un punt o cap un altre.
Aquesta potestat la tenim totes les persones. Cadascuna de nosaltres ens escrivim el dia a dia, siguin quines siguin les circumstàncies.
El destí dels pobles lescrivim les persones que hi vivim. A les nostres mans, els que tenim la sort de ser governats per un sistema democràtic, tenim el poder descollir les persones que han de portar les regnes comunes. Aquest és un dels drets i, alhora, deures, més importants que tenim els ciutadans. I és una de les llibertats que més ens ha costat conquerir. Mantenir-ho està a les nostres mans.
Tot i el mal moment que està vivint el món polític, hem de tenir clar que la política és necessària. El descrèdit que ha patit la classe política, sens dubte ha estat guanyada a pols per la manera de fer dalgunes persones. De tota manera, no es pot generalitzar. Hi ha moltes, moltíssimes persones, que fan la feina ben feta.
Sempre tenint present la funció bàsica del polític que és la del servei a les persones. Per tant, la figura del polític ha dexistir. No podem caure en el derrotisme i posar al mateix sac els règims dictactorials i el sistema democràtic. No tenen res a veure. Només cal preguntar a les persones més grans que ens envolten.
Altre cosa és la ideologia. Hi ha qui no vol emparar-se sota cap línia de partit oficialitzat i semmascaren amb marques blanques. Nhi ha daltres que amb letiqueta dindependent, saixopluguen sota unes sigles. Sentén doncs, que, malgrat no militar en aquell partit es declaren obertament favorables a la línia que aquest defensa (i que els proporciona vots per als Consells Comarcals o Diputacions). I hi ha les persones que si, que obertament, diuen el què pensen ideològicament i fan pública la seva opció de partit.
La gent de Convergència i Unió som així. Tenim clar que formem part duna federació amb uns valors sòlids, amb un saber fer que toca de peus a terra, amb una voluntat clara de servei a les persones i al país. Des de qualsevol àmbit: del local o municipal, al nacional. Ens arremanguem quan cal i tenim la mirada posada al futur, amb un bri desperança.
Tenim clar que només des de lesperança, la illusió i la fe en les persones serem capaços dencarar el futur. No ens avergonyim de dir qui som. I entomem el destí que ens toca viure amb responsabilitat i ganes de fer feina.
Som gent orgullosa de ser qui som, i de ser com som. Som persones amb un vocació clara de servei a les persones i al país. Perquè sabem que està a les nostres mans el camí collectiu que cadascú de nosaltres escrivim com a poble.