Dues cames: una bona noticia, un sentiment positiu
Avui en dia la societat ha fet un avenç importantíssim pel que respecta a la tecnologia relacionada amb la comunicació. Disposem d’informació de l’altre costat del món, tan sols uns minuts després que hagi succeït; en diferents canals i formats: televisions, ràdios, vídeos, internet, premsa tradicional, twitter, blogs, etc.
A més en podem fer recerca dies, setmanes o mesos posteriors, descarregar-nos els podcasts, vídeos, etc. Per tant, estem molt ben servits comunicativament parlant (sense entrar en censures o informacions tergiversades o falses, que també n’hi han).
Però, heu pensat mai quantes d’aquestes noticies són positives des d’un punt de vista general?
Una part dels noticiaris o titulars són sovint desastres, fets per la natura o per l’home –molt més sovint aquests darrers–. Els estrategues de la comunicació recomanen aquests titulars per “enganxar” a l’audiència. La desgràcia aliena i la morbositat atrau massa, molt més que les noticies bones.
Com les ampolles mig plenes o mig buides, hi ha notícies que poden ser positives o negatives segons pel costat on s’agafin. Una part de la població, normalment el col·lectiu que les produeix o promociona, les considerarà positives (o negatives) i el sector oposat o no interessat a l’inrevés.
Però no em vull referir a aquestes, sinó a les que generen sentiments positius. Que ho són per tothom. Aquesta setmana trobem titulars negatius relacionats amb la fallida de Grècia –i dels que anem al darrera–, amb les malversacions de l’SGAE, les explosions a Bombai, els morts a piscines o carreteres, la violència de gènere, etc. Quin panorama, Déu meu!
Però, per sort també n’hi ha de positives –costen més de trobar–, com per exemple, el primer trasplantament de cames al món. Aquesta notícia genera sentiments positius a tothom: al mateix pacient que se li obra una nova opció a la vida i a la resta de persones que pateixen situacions semblants, i persones que es dediquen a aquest món professionalment.
Quina alegria per totes aquestes persones i per al món en general, oi?
Això són notícies positives! Ens convenen més aquestes. Milloren l’ànim de la societat.